czwartek, 1 listopada 2012

TAG: Moje włosy w pigułce

Zostałam oznaczona przez Alapadmę (stąd) do wzięcia udziału w zabawie i postanowiłam podzielić się tym "obowiązkiem" z resztą ekipy.

Zasady: Odpowiedziec na 13 pytań. OTagowac 5 osób ( oczywiście poinformować je o tym )Podziękować nominującemu blogerowi na jego blogu.

1. Twój naturalny kolor włosów:
Marchew - zmienny, w dzieciństwie głęboki brąz z kasztanowo-rudawo-złoto-homoniewiadomo refleksami, w czasach gimnazjalno-licealnych niemal czarny, obecnie brąz ciemny u nasady i wypłowiały na niemal całej długości włosów, zwłaszcza na końcach. Nigdy nie farbowałam, raz czy dwa jedynie bawiłam się szamponetką, ale na ciemne nie chwyta.
CS - jako dziecko byłam autentycznie jasną blondynką, teraz mi sporo pociemniały i wahają się między ciemnym blondem a jasnym,ciepłym brązem. 
Czocher - do około lat dwóch i pół byłam tak perfidnie łysa, że to aż smutne. Potem byłam megamegajasną blondynką i w sumie włosy przyciemniały mi tylko odrobinę.
Dobi-za dzieciaka byłam cudnie ruda :( Teraz jest to ciemny brąz...Z wieloma odcieniami na głowie. Gdzieniegdzie jest rudy, tu i tam mega ciemny, a jedno pasemko mam blond.Po wakacjach ścięłam końcówki, na które najodpowiedniejszym określeniem było 'złote'.


2. Twój obecny kolor włosów:
Marchew - naturalny, o ile można go tak nazwać (patrz wyżej)
CS - up :D
Czocher - naturalny z rozjaśnianymi refleksami. I odrostami, których na szczęście nie widać, bo refleksy wyglądają naturalnie.
Dobi- jak najbardziej naturalny.

3. Aktualna długość włosów
Marchew - są wycieniowane, nad czym ubolewam. W najdłuższym miejscu jestem w stanie obwiązać sobie nimi szlufkę w spodniach, czyli są jakoś do pasa. W najkrótszym (oprócz grzywki, która ma już 20cm) włosy sięgają gdzieś tak za okolicę biustu.
CS - w najdłuższym miejscu włosy sięgają mi za plecy,ale jest to niestety tylko mały fragment bo są pocieniowane i z przodu sięgają mi przed cycki piersi.
Czocher - można powiedzieć, że do ramion, Chociaż ostatnio zaczęły być trochę poza nie. Włosy strasznie szybko mi rosną. Niedawno byłam radosną pieczarką.
Dobi- na co dzień tego nie widać, włosy sięgają mi już daleko za talię, co czuję przy ich myciu. Potem falują się i siłą rzeczy 'skracają'.

4. Na jaką długość chciałabyś zapuścić włosy?
Marchew - za tyłek
CS - przede wszystkim chcę je wyrównać, jak mi się to uda to może do połowy pleców
Czocher - Za biust. Ale nie mam samozaparcia, pewnie za parę tygodni zetnę je znowu na grzybka.
Dobi- nie mam pojęcia. Na pewno nigdy ich nie zetnę na długość krótszą niż do połowy pleców, po prostu źle się czuję w krótszych. Ale do włosów 'za tyłek' w sumie nie mam tak daleko, więc czemu nie

5. Jak często podcinasz końcówki?
Marchew - nie mogę powiedzieć "nigdy", bo w kwietniu cieniowałam włosy i trochę ich poszło... ale przez ostatnie 4 lata zdarzyło mi się to 2 razy, więc taa, nigdy :P Nie są zniszczone, a że trochę wypłowiały, to chyba normalne
CS - jak mama mnie zwiąże i siłą posadzi na fotelu fryzjera, co pół roku mniej-więcej
Czocher - wcale. Ale co najmniej raz do roku ścinam je na krótko.
Dobi- jak uznam, że potrzeba.

6. Twoje włosy są proste, kręcone, czy falowane?
Marchew - najpierw były kręcone - gdzieś do 3-4 roku życia. Później, po brutalnym ścięciu, przez jakieś 10 lat były proste jak druty. Teraz są mocno pofalowane, chociaż to też zależy od dnia, pogody, itd.
CS - ni to proste, ni falowane, szczerze nie wiem. Ale już bardziej proste niż falowane
Czocher - proste jak druty. Nawet lokówka się ich nie ima. Jedynie końcówki czasem się trochę "wykręcą" w którąś stronę.
Dobi- za dzieciaka były prościutkie, w podstawówce zaczęły się wywijać. Teraz mam fale, tak samo jak u Marchew, ich stan zależy od wielu czynników.

7. Jaką porowatość mają twoje włosy?
Marchew - ...że co? xD Jestem lamusem włosowym i nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Długo schną (może dlatego, że są gęste), ale nigdy nie farbowałam, więc na ten temat się nie wypowiem. Szamponetki jedynie ocieplają mój kolor, nie łapią. Od pewnego czasu moje włosy są bardzo "śliskie", jednak mam na głowie i proste włosie i kręcone, więc oprócz "śliskich" kosmyków mam też grube, chropowate włoski na całej głowie.
CS - wut
Czocher - średnio... przynajmniej tak myślę.
Dobi- najbardziej 'zmachane' pasma mają porowatość wysoką, ale zdecydowana część włosów jest średnioporowata, w stronę niskiej.

8. Jakie są twoje włosy (normalne, przetłuszczające się, suche)?
Marchew - raczej normalne. Na pewno nie tłuste - wystarczy mi umycie ich dwa razy w tygodniu, w ekstremalnych warunkach (i przy niskich temperaturach) raz na tydzień - do tego dochodzi też fakt, że są gęste, grube i długie. Po niektórych szamponach część kosmyków jest nieco przesuszona, jednak zazwyczaj nie odczuwam żadnych włosowych "dolegliwości" (oprócz splątania i kołtunów).
CS - przyzwyczaiłam włosy do codziennego mycia, dlatego już po 2 dniach od mycia są tłuste:(
Ale ich żywot przechodził od okresów tłustych przez suche i sianowate po normalne, teraz chyba są w miarę...w miarę normalne.
Czocher - przetłuszczające się w zastraszającym tempie (codzienne mycie, ostatnio staram się je przyzwyczajać do mycia co dwa dni, ale jest kiepsko) a jednocześnie przesuszone na końcach, zniszczone i łatwo elektryzujące się. Cienkie i wypadające.
Dobi- Dbam o włosy od jakiegoś czasu, już nie przetłuszczają się tak bardzo- mogę je myć co dwa dni- są dużo grubsze i nie wypadają w takiej ilości. Są mięciutkie po końce, dzięki olejom.

9. Jak wygląda twój codzienny rytuał pielęgnacyjny?
Marchew - lol xD
CS - szczotka do włosów?
Czocher - myję je. Dwa razy w tygodniu (średnio) maska, a po myciu odżywka i jedwab/serum na końcówki. Nie suszę ich, schną same, więc mam wiecznie wykręcone w którąś stronę końcówki.
Dobi- zależy od dnia, stosuję na przemian szybką odżywkę, maskę i olej. Schną same(mają na to 9 godzin, jednak rano często muszę jeszcze trochę je podsuszać), utrwalam je odżywką b/s lub olejem, na końcówki kładę olej. Czeszę drewnianą szczotką, a w ciągu dnia odświeżam je mgiełką w zależności od potrzeb.

10. Czego nie lubią twoje włosy?
Marchew - wiatru, trzymania pod ubraniem (np. swetrem, szalikiem), spinania w ciasne koki, wilgoci na zewnątrz, czesania na sucho.
CS - swetrów i szalików:(
Czocher - tego co może je zelektryzować, czyli praktycznie wszystkiego. No i ciasnych upięć, ale nie umiem z nich jakoś zrezygnować. I Ziaji. I prostownicy, boże one jej nienawidzą. A czasami bez niej ani rusz. I wody na stancji też nie lubią. I pobytu nad morzem.
Dobi- ZDECYDOWANIE NIE LUBIĄ MOJEGO STYLU ŻYCIA. Wiercę, kręcę się, biegam, skaczę, tańczę, zakładam czapkę, ściągam, bawię się nimi, upinam, zaraz potem rozwiązuję...Ciągle są poczochrane, mimo moich usilnych starań. Taki w sumie mój znak rozpoznawczy.No i wiatru nie lubią bardzo.

11. Co lubią twoje włosy?
Marchew - maski i odżywki do spłukiwania (np L'oreal), czesanie, gdy jeszcze są wilgotne.
CS - chyba wosk do włosów...czy jak to się tam nazywa
odżywkę Pantene aqua light i szampon timotei pure z ekstraktami z organicznej zielonej herbaty
Czocher - Timotei.
Dobi- kochają oleje, aż kwiczą z radości. I miód. I naturalną pielęgnację.

12. Jaka jest twoja ulubiona fryzura?
Marchew - przy takiej długości i gęstości mogę sobie darować wszelkie słodkie koczki i inne dupsy, więc na co dzień stawiam na wygodny warkocz.
CS - chodzę tylko w rozpuszczonych włosach,czasem związuję w domu żeby mi nie przeszkadzały
Czocher - najbardziej lubię siebie w prostych i rozpuszczonych, ale najczęściej upinam w ciasny, wysoki kok z grzywką podpiętą do góry (do niedawna obcinałam ją na "miskę", bo moje czoło było przyszczate i wydawało się za wysokie. Pierwszy raz spięłam w tym roku w Portugalii, bo było gorąco... pryszcze zniknęły a ja doszłam do wniosku, że z miską wyglądałam jak psychol).
Dobi- nigdy w życiu nie kupiłam gumki do włosów sama. Zawsze miałam jakąś jedną, zakoszoną od kogośtam. Spinam je na wf, w domu....  Cały czas chodzę w rozpuszczonych, co muszę zmienić.

13. Gdyby twoje włosy umiały mówić, co by powiedziały?
Marchew - "bitch, I'm fabulous"
CS - potato
Czocher - rusz dupę nierobie i idź uczyć się słówek.
Dobi- 'jesteśmy tak samo niezdecydowane jak właścicielka'

+od kiedy stosujesz świadomą pielęgnację włosów? (pytanie opcjonalne)
(dziołchy, napiszcie coś jak chcecie)
(pisupisu marchew jest maryją)
(dupa)
(czocher nie bądź wulgarna)
(nie jestem, druidzi nigdy nie są wulgarni :/)
(stalin to gej)
(jesteście powalone)
(maria antonina zawsze dziewica)
(pisze sama ze sobą bo was nie ma,żale)
TAK SERIO TO ZACZĘŁAM DBAĆ O WŁOSY W CZERWCU 2012-Dobi
(a dla ciebie dusia hitler to bohater narodowy chyba)
(który cep wołowy to opublikował?)
(ja opublikowałam bo tak chciałam : / sama jesteś dupa wołowa)
(nie jestem komunistą)


Do zabawy zapraszamy wszystkich, którzy mają na to ochotę.



3 komentarze:

  1. Zasady to zasady. Dziękuje ze otagowanie :> Chętnie pobawie się w odpowiadanie pytań.

    OdpowiedzUsuń
  2. hahahahaha, dopiero dopadłam ten post, jesteście genialne xD

    OdpowiedzUsuń