środa, 14 listopada 2012

Banoffee Pie

Hej! Dzisiaj chcę wam pokazać prosty przepis na dobre i megasłodkie ciasto bez pieczenia.
 Potrzebne będą:
Opakowanie herbatników (zdaje się 250g)
100g masła (radzę jednak dodać nieco więcej)
2-3 banany
puszka masy krówkowej
cytryna
bita śmietana
Herbatniki najlepiej wrzucić do malaksera i zmielić na pył, jednak nożyki w moim postanowiły się zgubić i do  znęcania się nad ciastkami zaangażowałam bratową. Da się to zrobić tłuczkiem/wałkiem/butelką, jednak najlepiej zainwestować w maszynę. Ciastka muszą być utrzaskane na proszek, co średnio nam wyszło...
Następnie trzeba stopić masło w rondelku. Jeśli jesteś absolutnym amatorem i przypalasz nawet wodę na herbatę, podpowiem, że należy to zrobić na małym ogniu.
Stopione masło przelej do ciastkowego proszku i wymieszaj. Tutaj łatwo zauważysz, dlaczego herbatniki muszą być idealnie zmielone :P Masę przełóż teraz do okrągłej formy (najlepiej z wyjmowanym dnem), rozprowadź równo i dociśnij dłonią. Wstaw do lodówki na co najmniej pół godziny, ale ja myślę, że spokojnie można je zostawić na godzinę.
Na schłodzone ciasto wyłóż masę krówkową (radzę najpierw wymieszać ją w miseczce), a na tym poukładaj skropione wcześniej cytryną plasterki bananów. Mnie nie chciało się tego robić starannie. Wstaw całość do lodówki, żeby wszystko się schłodziło. Najlepsze jest na drugi dzień :D
Podawaj z bitą śmietaną. Koniecznie! Śmietana świetnie łagodzi nadmierną słodycz masy krówkowej.

Jak już wspomniałam, radzę dodać nieco więcej masła i pokruszyć herbatniki naprawdę drobno. Moje ciasto trudno było nałożyć na talerzyki, bo było mało zwarte, w dodatku utrudniały to kruszące się grudki (na drugi dzień ciasto jest bardziej zwarte).
Niemniej jednak, ciasto uważam za udane. Jestem zasłodzona. Amen.

Wszystkie produkty można znaleźć w Biedronce.

8 komentarzy:

  1. Musi być pyszne. Uwielbiam banany, więc nie odpuszczę sobie tego ciacha.
    A co do spodu to możesz też wrzucić ciastka do malaksera razem z nieroztopionym masłem. Podczas mieszania i kruszenia zarazem powinnaś uzyskać jednolitą masę. Robię tak, gdy "piekę" szybki sernik.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też można, ja na swoją metodę nie narzekałam poprzednim razem, jednak teraz nożyki w malakserze wystawiły mnie do wiatru :/

      Usuń
  2. brzmi słodko i banalnie, chyba nawet mi powinno wyjść! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie dodaj bitą śmietanę, bez tego jest za słodkie :D

      Usuń
  3. O matko ślina mi pociekłą :P Aż dodałam przepis do zakładek :]

    OdpowiedzUsuń
  4. mam akurat masę krówkową, może zrobię takie ciasto? ślinka cieknie, omomom ;)

    OdpowiedzUsuń