sobota, 28 lipca 2012

Snack genius

Krótki ranking dobroci, które zdobywają mnie na nowo za każdym razem.

6. Lody z Nesquik musu
O tym deserku już pisałam. Mus wstawiony do zamrażalnika na dwie godziny zamienia się w najlepsze lody czekoladowe, jakie jadłam i wracam do nich często. Nie przebija jednak innych pozycji i zajmuje honorowe, szóste miejsce.

5. Różne wymyślne stworki z kurczaka/nuggetsy
Dinusie-mordercy to akurat produkt kupny. W mojej kuchni lubię też eksperymentować z różnymi wariantami smakowymi i panierkami (mąka kukurydziana - wypróbujcie, jeśli lubicie kurczaki a la KFC).

4. Placki ziemniaczane
Te konkretne to akurat wynik eksperymentu i wyglądają nieco inaczej niż te tradycyjne, mamine i babcine. Te ostatnie nie zawierają wymyślnych przypraw i jem je z... cukrem :D Nie wiem w których częściach Polski  robi się tak samo (masami twierdzi, że jest to popularne na naszym Śląsku, ale w moich okolicach jest to nieznane połączenie...), zwyczaj zaczerpnęłam od mojego dziadka, pochodzącego z Wilna. Regionalna ciekawostka, może ktoś się w tym temacie wypowie?

3. Kanapki Zaskoczmnie
Są jak kameleon, Zwierciadło Ain Eingarp i włosy Denisa Rodmana w czasach świetności.
Różne rodzaje pieczywa, szeroki wybór dodatków, sosy i, co najważniejsze, kreatywność. Nie pamiętam, jakie było moje najdziwniejsze połączenie (pewnie kanapka z panierowanym camembertem), ale nieustannie zadziwiam koleżanki połączeniami smakowymi.
Kanapka na zdjęciu to bułka hamburgerowa z tostera z dodatkiem mieszanki sałat, wysmażonym na wiór bekonem i powodzią z sosu czosnkowego. Nieestetyczne kleksy na talerzu pełnią rolę dekoracji.

2. Pieczarki "Bigger on the inside"
Nazwa odzwierciedla moją refleksję na temat tego, jak taka mała pieczarka mieści w sobie tyle nadzienia. Przyznam szczerze, można je uznać za klona faszerowanych pieczarek z Pizza Hut
www.pizzahut.pl
Prawie niezależna komisja (w składzie ja+licealna przyjaciółka) skosztowała obu wersji i obiektywnie przyznała palmę pierwszeństwa mojemu przysmakowi. Moje pieczarki są wypieczone (180-200 stopni do podłapania kolorku, jeśli kogoś to interesuje), zawierają ser, boczek lub pepperoni, odrobinę czosnku i cebuli oraz połączenie sosu sojowego, octu balsamicznego, przypraw i ziół. 
Te z pizza hut są bez smaku i bladawe. No i droższe.

1. Pizzotosty
Specjalna odmiana Kanapek Zaskoczmnie, która zasługuje na osobną pozycję i zdecydowane pierwsze miejsce - nad pieczarkami mają przewagę w postaci prostoty i szybszego procesu przygotowania.
Przekąska, która miała swą premierę właśnie na tym blogu, podbiła serce współpiszących (Człowiek Skurwiel, pozdrawiam cię) i co jakiś czas jestem informowana o wżeraniu tego przysmaku :)
Pizza z aromatycznym sosem i pysznymi dodatkami, zamknięta w najzwyklejszym pieczywie... Nie sposób się oprzeć!


Licznik obserwatorów znów nieznacznie podskoczył. W tej chwili jest was 91, miło nam :) Może uda nam się zebrać setkę?


7 komentarzy:

  1. Te pieczarki z pizzy hut za każdym razem chciałam spróbować ale zawsze kończyło się tylko na pizzy ;p;p też muszę zrobić sobie takie własne w domku a Twoje kanapki zaskocz mnie to pysznie wyglądają:) a muss nesquika to także jestem jego wielka fanką, ubolewam nad tym tylko że jest go tak mało. Często jem dwa na raz dlatego;p;p Ale lodów nie próbowałam jeszcze z nich robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, polecam! Faktycznie, trochę go mało, ale cena, jak wiadomo, nabita jest przez samą markę...

      Usuń
  2. jestem z Warszawy, u mnie je się placki ziemniaczane ze śmietaną i cukrem, czasem z dżemem i śmietaną, jednak ja jestem fanką wersji "na ostro" zaczerpniętej chyba od znajomych ze Szczecina ;)
    muszę zrobić te pieczary!

    OdpowiedzUsuń
  3. pizzotosty <3 odkąd zaczęłam je jeść moje życie stało się lepsze. Chociaż w sumie to nie. Ale wszystko jest lepsze kiedy masz pizzotosty

    OdpowiedzUsuń
  4. czesc, jak nazywaja sie te kupne dinozaury.. nie jadlam ich od przedszkola a nie moge znalezc;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia, bo było to już dawno... wiem jedynie, że mogłam kupić je tylko w Aldi lub Biedronce, bo te mam blisko. możliwe, że tam już ich nie ma, ale na pewno znajdziesz je w hipermarketach typu Tesco, Real, Auchan...

      Usuń