czwartek, 26 kwietnia 2012

Mokate Moje Inspiracje-Latte Waniliowe

 Od jakiegoś czasu chodziły za mną nowe latte firmy Mokate. Uwielbiam latte,jednak nie jest mi dane często jej pić. W kawiarniach/restauracjach jest po prostu za droga, a w domu nie mam czasu tudzież chęci do zrobienia jej samemu.Na zdjęciu latte waniliowe,zakupiłam jeszcze smak karmelowy.Oprócz tego jest dostępna wersja classic. Cena- 2.10 w Lewiatanie.
 Pierwszy krok-wsypujemy zawartość dużej saszetki i zalewamy '300ml gorącej,ale nie wrzącej wody'(z braku wysokiej szklanki-kieliszek do wina.Sprawdził się.)

 Mleko w proszku o smaku waniliowym szybko zaczyna się pienić i rozwarstwiać. Następny krok- wsypujemy zawartość mniejszej saszetki i zalewamy około 3-4 łyżkami gorącej wody.

 Polecam wlewać kawę powoli,z naczynia z wąskim dzióbkiem. Naprawdę  p o w o l i.
 Swoją latte udoskonaliłam tą przyprawą powyżej. Swoją droga polecam. Niedrogo, starcza na długo i doprawione desery naprawdę smakują lepiej.

Niestety, tym razem nie udało mi się zrobić trzech warstw. Rozproszona robieniem zdjęcia w trakcie, wlewałam kawę zbyt szybko. Jednak przy pierwszym robieniu latte idealnie podzieliło się na trzy warstwy i wyglądało to naprawdę efektownie.
Smak?
Szału nie było. Obydwa smaki są dobre, czasami wyczuwam jakiś delikatny, niemiły posmak...czegoś. Spróbuję jeszcze wersję classic. Jedna rzecz mi przeszkadzała- kawa była niemiłosiernie dla mnie gorzka. Po paru łykach postanowiłam zniszczyć trzy warstwy, mieszając kawę z cukrem. Wtedy była naprawdę smaczna.
Kawa warta swojej ceny, nie będę jej często kupować, ale od czasu do czasu- jak najbardziej. Osobiście bardziej zasmakowałam w latte dziwnej,nieznanej mi firmy do zalania mlekiem na zimno- idealna na lato. Za niedługo i ona się tutaj pojawi.

1 komentarz:

  1. podobno ta kawa jest genialna i chyba powinnam sie z nia spotkac w najblizszym sklepie :) ps. dodaje Cie do obserwowanych bo bardzo mi sie u Ciebie podoba,mam nadzieje,ze wpadniesz do mnie i tez zostaniesz moja obserwatorka:) buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń